2008. évi napló

2007.12.31. - 2008.01.01.

Igen jól sikerült szilveszteri bállal búcsúztattuk az óévet.
A tagok közül néhányan elindítottak egy titkos akciót. Meg szerették volna lepni, ajándékozni a közel egy év óta működő Elnökség tagjait. Ezért teljes konspirációval önkéntes adományokat gyűjtöttek és a befolyt összegből ajándékcsomagokat készíttettek.

Szokás szerint a rendezvényt Szenténé Margó nyitotta meg, majd Szabó Jani kért szót, bejelentette, hogy egy meglepetés következik. Ezek után a tagság nevében átadásra kerültek a csomagok.

A valóban meglepett Elnökség nevében Margó megköszönte a tagság kedvességét.

A zenészek jó hangulatot teremtettek. A jelenlévők egy része éjfél előtt elindult Szentendre Fő terére és az ott lévő több száz ember társaságában meghallgatták a polgármester köszöntőjét, koccintottak egymással, gyönyörködtek a pompás tűzijáték látványában, majd visszasétáltak és folytatták az óévben megkezdett bulizást.

A Fő-téren történtek kivételével mindez nyomon követhető a Galériában is.

2008.01.26.

Ma tartottuk az immár hagyományos disznótoros vacsoránkat, ami eltért a korábbi évek gyakorlatától és így újdonságnak számított, hogy a vacsora után remek zenére táncolni is lehetett. Társaságunk tagjai éltek is a lehetőséggel, amit a Galériában látható képek jól szemléltetnek. Estünkön a Surányi házaspár is jelen volt.

2008.02.23.

A Stark Feriék által szolgáltatott megszokott remek zene ütemére roptuk a táncot. Igen jól éreztük magunkat, sajnálhatják akik nem voltak ott. Jót derültünk az ötletesebbnél ötletesebb jelmezbe öltözött társainkon és lelkesen, ütemes tapssal ünnepeltük őket felvonulásuk alatt. Mindezt a Martini Emil által készített fotók a Galériában jól szemléltetik.

2008.03.03.

A mai klubnapon felköszöntöttük a 70. születésnapját ünneplő Szabó Imréné Icát, az első negyedévben névnapjukat tartó névnaposokat. Az Elnökség minden jelenlévőt pogácsával, sörrel, borral és üdítőitallal kínált.

Fábián Pál rövid köszöntőt mondott a közelgő Nemzetközi Nőnap alkalmából, majd a társaság hölgy tagjait a férfiak virággal köszöntötték.

Szeretettel üdvözöltük a gerincműtéte miatt hosszú ideje távol maradó Maros Jóskát, aki végre ismét el tudott jönni közénk kedves feleségével, Jutkával együtt.

Kazi Laci, mint alkalmi lemezlovas , igen kellemes gépi zenét szolgáltatva táncra penderítette a táncoslábú társaságot. Igen jól éreztük magunkat valamennyien, amit a Galériában látható fényképek tanúsítanak. A képeket ezúttal is Martini Emil készítette, köszönjük szépen.

Ezúton is köszönjük Elnökségünknek a remek estét és a vendéglátást.

2008.03.23.

Megrendeztük a Locsolóbálunkat, amely jó hangulatú volt. A zenét most is Stark Feriék szolgáltatták. A bálon most is Martini Emil készített fényképeket, a melyek a Galériában nézhetők meg.

2008.03.30.

Társaságunk 25 adagnyi izletes babgulyással és finom házisüteménnyel vendégelte meg a szentendrei hajléktalanszálló lakóit.

2008.04.26.

Ma kirándultunk a Börzsönybe. Autóbusszal utaztunk Budapesten át, majd észak felé fel az új 2A úton. Első megállónk Kismaros volt, ahol néhányan megnéztük a helyi kis templomot. A templom elől rácsodálkoztunk a Duna túlsó partján emelkedő Visegrádi hegység csúcsaira. Kismarosról Királyrétig a kis erdei vasúttal utaztunk. Királyréten sétáltunk egy kicsit, majd autóbusszal a Börzsöny erdőben kanyargó útjain haladtunk következő állomásunk Nagyirtás felé.
Útközben megálltunk a különlegességnek számító struccfarmnál. A struccok láthatóan jól érzik magukat, de amint a buszunk megállt, méla undorral messzebb lépdeltek. Bizonyára nem szeretik az autóbusz által kipöfögött füstgázokat. (Én bizony megértem őket....
Webmester)
Nagyirtáson elsétáltunk a Nagybörzsönyi erdei vasút felső végállomásáig. Élveztük a tiszta levegőt, a napsütést, aztán felszálltunk a kisvasútra ami lezakatolt velünk a Nagybörzsöny alsó végállomásra. Útközben még énekeltünk is a vonaton, nyugodtan tehettük, urak voltunk, bérelt kocsink volt...
Nagybörzsönyben a műemlék kistemplomot, a bányász templomot és a vízimalmot néztük meg, majd autóbusszal elutaztunk Kemencére. Ott aztán sikerült körbe buszozni a települést, a buszvezető bemutatta, hogy ő ura a volánnak, mert azokon a keskeny utakon is meg tudott fordulni kétszer is.... ugyanis kicsit nehezen találtunk az erdő szélén lévő hangulatos Kőrózsa panzióhoz, amelynek éttermében pálinkával és estebéddel várták megéhezett és hegedűtokként kiszáradt csapatunkat.
Éhségünket, szomjúságunkat csillapítván a Kazi Laci által biztosított zenére megmutattuk a Kőrózsa panzió tulajdonosainak és személyzetének, hogy mi aztán táncoslábúak vagyunk ám!
A hazautazás símán, eseménytelenül telt, 22:00 óra körül mindenki egy szép nap emlékével gazdagabban hazaért.
A kiránduláson készült képek a Galériában megtekinthetők.

2008.04.28.

Eltemettük kedves, immár néhai klubtársunkat Lestár Andrást. A temetésről szóló beszámoló itt található.

2008.05.01.

Igen jól sikerült a majálisunk!

Büszkén foglaltunk helyet a saját sátrunk alatt, a saját padjainkon. Jól bevált Elnökségünk döntése, hogy vásároljuk meg ezeket és akkor már többé nem kell ilyesmit kölcsönözni.
Idén igen kevés civil szervezet települt ki a Postás strand területére, annál több mutatványos, vendéglátó és bazáros.
Margaritovicsné Erzsike olyan fínom, még ízű pörköltet főzött, hogy arra sokáig emlékezni fogunk. ( Az emlékirataimban feltétlenül írni fogok róla! A Webmester megjegyzése.)
Az Elnökség sörrel és üdítőitallal vendégelte meg a tagokat és családtagjaikat. Ebéd előtt és délután sülthússal gazdagon megrakott zsíros kenyeret kínáltak nekünk.
Köszönjük szépen Elnökségünknek és az összes közreműködőnek ezt az emlékezetes napot. A majálison készült fényképek, amelyeket Martini Emil és a Webmester készítettek, a Galériában megtekinthetők.

2008.06.14.

Megalakulásunk tizedik évfordulóját ünnepeltük.

Szenténé Margó köszöntötte a jubileumi ünnepségen megjelenteket. Elmondott beszéde itt olvasható.

A jubileum alkalmából a polgármester képviseletében megjelent körünkben Kun Csaba alpolgármester továbbá Zakar Ágnes, dr. Dragon Pál és Trenka István a városi képviselő testület tagjai. Zakar Ágnes az alábbi széki köszöntőt mondta el.

Sok, szép boldog napokat vígan megélhess!
Napjaidat számlálni ne legyen terhes!
Az ég harmatja szívedet újítsa,
Áldások árja házadat elborítsa!

Utána átnyújtotta azt a szentendrei képeslapot, amelyről a fenti köszöntőt felolvasta. A képeslapon az alábbi szöveg olvasható:

Kedves Szentendre Gyökerei Hagyományőrző Baráti Társaság!
Kedves Elnök Asszony, Margó!

Nagyon boldog 10. születésnapot kívánunk, munkátokhoz sok erőt, az eddigiekhez hasonló sok sikert!

Sok szeretettel:
Zakar Ágnes, Kun Csaba, Dragon Pál, Trenka István

Kun Csaba alpolgármester méltatta társaságunk, mint a legnagyobb szentendrei civil társaság működését, köszöntötte a társaság tagjait, majd átadta Mészáros T. László Szentendre Európában c. képes albumát Szente Margó Elnök Asszonynak.

Elénekeltük választott indulónkat, a Szeressük egymást gyerekek című nótát, majd egy pohár pezsgővel koccintottunk egymás egészségére, az elmúlt 10, és a következő számos esztendőre.

Szente Jánosné Margó és az Elnökség tagjai emléklapokat nyújtottak át.

Alapító tag Emléklapot kaptak: Szöllősy Márton, Lászai Endre, Lászai Endréné, Szente János, Szente Jánosné, Prohászka Tiborné, Takács Gyuláné, Valentin Sándor. Távolmaradásuk miatt a jelenlévő családtagok vették át Deák Ferencné és Zsigmondi Károlyné emléklapjait. Zsigmondi Éva és Papp Lajosné emléklapjait postán küldi el az Elnökség. Szintén postázza majd az Elnökség Schuck György posthumus alapító tagi emléklapját feleségének.

10. Éves Évfordulós Emléklapot kaptak: Kesziné Deák Zsuzsa, Szabó László és Szabó Lászlóné.

A No Limit táncegyüttes modern tánc műsorral szerzett kellemes perceket. Az együttes tagjai: Németh Orsolya, Házi Bianka, Krizbauer Zsófia és Basics Palkovics Angéla.

Vacsora után Stark Feri és Nagy Laci szolgáltatta zene biztosította a remek hangulatot.

A jubileumi esten készült felvételek a Galériában megtekinthetők.

2008.07.07.

Júliusi klubnapunkat formabontóan, grill partyként a Postás Strand területén tartottuk.
A megjelent 51 klubtag és a két unoka tanúsíthatja, hogy érdemes volt eljönni. A hagyományos szalonna és kolbász sütés mellett, Hamoud barátunk kebabot sütött. A kebab meghatározása:

A kebab arab eredetű húsétel. Általában birkahúsból készül, és erősen fűszerezett. Formája lehet hosszúkás vagy gömbölyű. Általában nyársra vagy pálcikára felhúzva sütik meg, sokszor nyílt tűzön.

A fűszerezett kevert drálthúsból készült faszénparázson sült hosszukás húsételt a jugoszláv utódállamokban csevapinak, kicsinyítve csevapcsicsinek (ćevapi, ćevapčići - többesszámban) hívják, Bulgáriában kabapcse. Romániában, ahol kevesebb fűszerrel viszont szódabikarbónáttal készítik mici a neve, melynek jelentése "kicsi". Általában öt darab ujjacska méretű húst tálalnak fel egyszerre. A török neve kebap.

A volt Jugoszlávia területén a csevapcsicsi szokásos kiegészítője a vöröshagyma és az ajvár, Bulgáriában ljutenica.

Martini Emil felvételei a Galériában láthatók.
Mindenki kedvére válogathatott a pecsenyékből, amelyek mind finomak voltak.
Sajnos a hirtelen érkezett vihar előbb elűzött minket, mint azt eredetileg terveztük.

2008.09.27.

Megtartottuk az igen jó hangulatú hagyományos szüreti bálunkat a Napközi Étteremben. A jó talpalávalóról Stark Feri és Nagy Laci gondoskodtak. Az est hangulatát fokozta a Művelődési Ház négytagú táncegyüttesének műsora, csárdást táncoltak, amibe bevonták a vállalkozó kedvű közönséget is.
Martini Emil fotói a Galériában láthatók

Szente Jánosné elnök

2008.10.24-26.

Háromnapos kiránduláson vettünk részt, amelynek fő célja a Békéscsabai Kolbászfesztivál meglátogatása volt.
Első nap a kolbászfesztivál színhelyén a Békéscsabai Sportcsarnokban töltöttünk néhány órát. Ez idő alatt bőven volt lehetőség a megannyi árusítóhely portékáit megtekinteni, megkóstolni és a különböző szórakoztató műsort megnézni.
Szálláshelyünk Gyulán, a Thermál Camping Motel apartman épületeiben volt. Vacsora után, bizony jól esett az éjszakai pihenés a sok járkálás után.

Második nap ketté oszlott a társaság. Egyik csoport a Gyulai Gyógyfürdő vizében lubickolt, míg a többiek a nagyon szépen megújult városban sétáltak, gyönyörködtek a szebbnél-szebb közterek és épületek látnivalóiban és meglátogatták a város méltán híres cukrászdáit.
Sajnos a kellemes napot egy váratlan baleset zavarta meg. Boda Károlyné Lívia a fürdőben kilépve a medencéből elcsúszott és eltörött a sípcsontja. Kórházba vitték és még aznap megműtötték. Sajnos ott kellett maradnia a kórházban még három napot. Ezúton is mielőbbi gyógyulást kívánunk neki.
Délután egyesült a két csoport és ismét meglátogattuk Békéscsabán a kolbászfesztivált, ahol a tegnapi naphoz képest még nagyobb tömeget találtunk. Nem is tartózkodtunk ott olyan sokáig.
Ezt követően elmentünk a Munkácsy Mihály Múzeumba, ahol megnéztük az állandó és időszaki kiállításokat.
Este jól esett a vacsora és a Drong Gyuri szolgáltatta zenére még néhányan táncra is perdültek.
Harmadik nap elindultunk hazafelé. Útbaejtettük Kiskúnfélegyházát, ahol a csoport egyik része a Thermálfürdőben, a másik rész városnézéssel töltötte az időt.
Továbbutazva megálltunk Kecskeméten, ahol idegenvezető mutatta be a várost és látnivalóit, részben autóbuszos, részben gyalogos városnézés közben.
Azt hiszem, annak a hatvanhat résztvevőnek igazán kellemes - leszámítva szegény Líviát - emlékei maradtak erről a kirándulásról, hiszen élvezhettük a kolbászfesztivál nyújtotta étkezési örömöket, valamint a városnézések és a múzeumlátogatás szellemi táplálékait is.
Minden résztvevő nevében köszönetemet fejezem ki a kirándulás fő szervezőjének Szente Jánosnénak.

Webmester

2008.11.03.

A ma rendezett klubnapunk egyben iró olvasó találkozó is volt.
Meghívtuk Máté György Pro Urbe Szentendre díjas helytörténész írót, akivel "Meddig terjednek Szentendre Gyökerei?" kérdésünkről beszélgettünk. Megtudtuk tőle, hogy Szentendre gyökerei éppen ezer évre nyúlnak vissza. Ezt hirdeti az Apor emléktábla is, amelyet az ő kezdeményezésére helyeztek el 2004-ben a Bükkös-patak hídjának egyik oszlopára. Vendégünk az Emléktábláról készült képes levelezőlappal is megajándékozta a résztvevőket és megmutatta Szent István királyunk 1009-ben kelt oklevelének fénymásolatát. Az oklevélben szerepel egy falu, amely a Dunába folyó Apor patak mellett található. Ez a falu István király nagyapja, Taksony nagyfejedelem legendás hadvezérének, Apornak a szálláshelyéből fejlődött ki.
Történészek egybehangzó véleménye szerint ez a falu Szentendre államalapítás kori őse.
A nagyon értékes előadást megköszönve Máté Györgynek folytattuk klubesténket. Felköszöntöttük a mostanában aktuális névnapos Teréz/Dundi/. Imre, Győző, Károly, Ferenc nevű barátainkat, és a bekerekedett évszámu Mariannt, Marcit és Nagy Lacit, kívánva mindannyiuknak még számos szép éveket.
Martini Emil klubnapról készült képei a Galériában láthatók.

Szente Jánosné elnök

2008.11.28.

Ma nyilt meg Pistyur Gabriella selyemfestő kiállitása a Püspökmajor lakótelep Tóth István Könyvtárában a Szentendre Gyökerei Baráti Társaság kezdeményezésére és közreműködésével.
A kiállitást megnyitotta Szente Jánosné társaságunk elnöke, kiemelve Pistyur Gabriella kötődését a gyökerekhez édesanyján keresztül, aki évekig volt aktiv tagunk.
Kis műsor keretében Bendes Beáta egy jazz számot adott elő szaxofonon, majd Végső Ildikó Garai Gábor verssel kedveskedett az összegyülteknek.
A szép számú érdeklődő kellemes beszélgetés közepette tekintette meg a kiállitott képeket.
A kiállitás megtekinthető december 23-ig.
A kiállitott szép képek igényes ajándékok lehetnek a karácsonyfa alatt.
A Martini Emil által készített fényképek megtekinthetők a Galériában.

2008.11.29.

Ma volt a hagyományos Erzsébet-Katalin bálunk, amelyet a Barcsay Jenő Általános Iskola aulájában rendeztünk meg, ahol kényelmesen elfértünk valamennyien és a táncolók részére is jókora terület állt rendelkezésre. A zenét ismét Stark Feriék szolgáltatták. Kedves színfoltja volt a helyszínen jelentkezett két táncos gyermek műsora. Később Schwarcz Dávid és Eszes Viktória énekeltek a bálozóknak.
Természetesen felköszöntöttük a jelenlévő Erzsébeteket és Katalinokat.
Meglátogatta rendezvényünket és köszöntötte is a jelenlévőket Dietz Ferenc polgármester. Vele együtt érkezett több önkormányzati képviselő is, akik egy ideig együtt maradtak velünk.
Nagy izgalommal vártuk a szokásos tombolát, mert a főnyeremény a Lupus-Travel /Bpest, 1056 Só. u. 8./ felajánlása,volt a Magas Tátra egyik három csillagos szállodájába 2 éjszakai tartózkodás 2 főnek, üdvözlőitallal, reggelivel.
Martini Emil fényképei a Galériában láthatók.

2008.12.01.

Idei utolsó klubnapunk igen vidám hangulatú volt. Köszöntöttük az aktuális névnaposokat, Évákat, Jánosokat, Ferenceket és Miklósokat. Egyszercsak megjelent valamennyiünk meglepetésére maga a Mikulás bácsi kiséretével együtt és meg is ajándékozott bennünket. A jó hangulat tetőfokán többen táncraperdültek a Kazi Laci által szolgáltatott zenére.
Mindez Martini Emil fényképein a Galériában látható.